stressitön mieli

Rauhoita mieli, hengitä!

Arjen tohinoiden ja kiireiden keskellä voi olla hyvä aika ajoin hengitellä hieman tietoisemmin.
Teen itse alla olevaa yksinkertaista hengitysharjoitusta usein. Esimerkiksi heti herätessäni aamulla, kesken arjen kiireiden tai illalla ennen nukkumaanmenoa.
Harjoituksen rooli on hieman erilainen eri vuorokauden aikoina tehdessä.

Mitä useammin harjoitusta tekee, sen paremmin keho oppii rauhoittumaan jo käsien tullessa pallean ja vatsan päälle sekä kuulostellessa ensimmäisiä hengityksiä.

Harjoitus: Rauhoita mieltä

Kesto: 5-15 min
Missä: Kotona, rauhallisessa paikassa tai puiston penkillä
Miten: Istuen tai makuulla

1. Asetu mukavaan asentoon istumaan tai makaamaan.
2. Laita toinen käsi pallean ja toinen vatsan päälle.
3. Kuuostele aluksi hengityksen rytmiä.
4. Hidasta vähitellen hengityksen uloshengityksen tahtia.
Hengitä nenän kautta.

Sisäänhengityksen aikana voit mielessäni sanoa:”rauhoitun” ja uloshengityksen aikana:”päästän irti”.
Jatka harjoitusta kunnes hengitys tasaantuu ja tunnet olosi rauhalliseksi.
Tästä tulee joka kerta hyvä olo. <3 Voi hyvin ja hengitä!

Tykkäsitkö tästä? Kiitos! Lue lisää ja jaa. Voi hyvin!